DÄ›ti nejsou vÅ¡echny stejné a může za to vliv rodiÄů. Je to jejich výchova, která urÄuje smÄ›r dÄ›tského života a pozdÄ›ji také to, jak na nÄ›j budou pohlÞet a jak jej budou brát. Proto je nutno mÃt k dÄ›tem ten nejlepÅ¡Ã pÅ™Ãstup, ale zase ne takový, aby bylo dÃtÄ› ve stresu. Protože jsou i takové pÅ™Ãpady. DÅ™Ãve, když rodiÄe dÃtÄ› potrestali, tak to vÄ›tÅ¡inou mÄ›lo úÄinný efekt. SamozÅ™ejmÄ› jak u koho. Nynà rodiÄe dÃtÄ› potrestat nesmÃ, protože by se lehce mohli octnout v kriminále. Taková je skuteÄnost. Jenže kam s tÃm dospÄ›jeme. Â
Pozor ovÅ¡em na trest, ten má být úmÄ›rný vÄ›ku. Nenà možno seÅ™ezat dÃtÄ› do modra! Nikdy! Ani když už je skoro na hranÄ› dospÄ›losti. Ale zase, pokud omluvy nepomáhajÃ, tak nÄ›jaká ta rána asi zbyteÄná nebude. Jen se musà vést s citem a nesmà ublÞit. Musà mÃt právÄ› jen ten výchovný charakter a nic jiného. Â
Nenà ovÅ¡em zase moc dobré netrestat Å¡punta vůbec nechat ho, aby si dÄ›lal, co chtÄ›l. To se Äasem vrátà jako bumerang a klidnÄ› se může stát, že Å¡punt vyroste a seÅ™eže on své rodiÄe. Ti se pak jen mohou ptát, kde udÄ›lali chybu. Â
DÄ›ti je tÅ™eba vést k úctÄ› ke starým lidem. Kdysi pradávno se dÄ›ti i ve Å¡kole uÄily, že majà pustit sednout starÅ¡Ãho, když je napÅ™Ãklad autobus plnÄ› obsazen. Dnes se tak asi již nedÄ›je, neb dÄ›ti sedà a hledà do mobilu. StarÅ¡Ã pán se vedle sotva držà na nohou, ale ony majà oÄi jen pro mobil. Zda schválnÄ› nebo ne, to už je jiná kapitola vÄ›ci se stejným výsledkem. Ale proÄ je tedy nevychovávajà k tomu v rodinÄ›? Možná ano, ale dÃtÄ› si Å™ekne, že co oÄi nevidà srdce nebolà a sedà si dál jak pÅ™ikované. A ty starÅ¡Ã si jeÅ¡tÄ› na vedlejÅ¡Ã sedadlo dajà taÅ¡ku s uÄenÃm. Od koho to majÃ? Zde je tÅ™eba se kriticky podÃvat na dospÄ›lé, kteřà to také nÄ›kdy udÄ›lajÃ. Ale tu už vychovávat moc nelze. Je to ten druh lidÃ, pro které je bezohlednost zcela pÅ™irozená a nic Å¡patného v tom vůbec nevidÃ.Â